Centrum MERCURY v Českých Budějovicích má tvář značky ISD-NOE. Bednění NOEtop
Stavba objektu Dopravně obchodního centra (dále jen DOC) s autobusovým nádražím České Budějovice byla zahájena v září 2005 demolicí zastaralého autobusového nádraží. Společnost ISD-NOE zde zajistila nové pohledové bednění NOEtop pro celkovou plochu 20 337 m2 železobetonových svislých stěn, které po odstranění bednění již není nutné povrchově upravovat.
Stavba objektu Dopravně obchodního centra (DOC) v Českých Budějovicích, byla zahájena v září 2005 demolicí nevyhovujícího autobusového nádraží a trvala celkem přes 14 měsíců. Na místě původního autobusového centra (mezi ulicemi Nádražní, Žižkovou, Kasárenskou a Dvořákovou) tvořeného čtyřpatrovou nádražní budovou a nástupišti s přístřešky ze 70. let minulého století vyrostl moderní dopravní uzel navazující na stávající vlakové nádraží.
Prostorové řešení
Objekt má celkem 6 podlaží, z toho dvě podzemní (parkoviště a technické prostory) s přímou návazností na podchod a vlakové nádraží ČD. V prvním a druhém nadzemním podlaží jsou umístěny obchodní plochy a pasáže, ve třetím a čtvrtém nadzemním podlaží autobusové nádraží, správní prostory ČSAD Jihotrans a.s. a technické prostory objektu. Celý soubor je řešen jako komplex objektů provozně funčních, navazujících na sebe s možností samostatného provozu.
Základní hmota DOC vyplňuje celý blok s dodržením původní regulace území (cca 120 × 120 m) Z prostorového hlediska není výrazně dominující v porovnání s hlavní budovou vlakového nádraží a sousedními kasárnami .
Stěnové bednění NOEtop, realizace
Vlastní objekt je postaven jako železobetonový skelet. Firma ISD-NOE s.r.o. se podílela na realizaci svislých konstrukcí objektu dodávkami stěnového systémového bednění NOEtop. Vzhledem k požadavkům investora na kvalitu povrchu betonových konstrukcí, které nejsou již dale upravovány, bylo dodáno nové bednění, jehož údržbě byla po celou dobu výstavby věnována mimořádná péče. Vlastní bednící práce probíhaly od poloviny února do konce září roku 2006 a v období špičky bylo nasazeno přes 2 000 metrů čtverečních stěnového bednění NOEtop. Celková bedněná plocha stěn přesáhla 20.000 metrů čtverečních.
Bednění NOEtop bylo zvoleno především pro své jedinečné kvalitativní vlastnosti – vysokou únosnost 88 kN/m2, mimořádnou prostorovou tuhost, nízkou pracnost (0,26–0,32 hod/m2) – umožňující vysokou přesnost rozměrů bedněné konstrukce.
Dodávky bednění na staveniště probíhaly v několika etapách – vzledem ke stísněným prostorovým poměrům na staveništi (v souvislosti s nemožností přerušení provozu v okolí), musely být veškeré dodávky přesně načasovány a operativně koordinovány s chodem stavby. Rovněž obrátkovost bednění byla v zájmu minimalizace prodlev a prostojů koordinována s využitím dopravní kapacity jeřábů a železářů.
Na stavbě byl kladen důraz na pohledové betony – vlastní železobetonové stěny nejsou již dále povrchově upravovány.
Přes řadu dílčích i zásadních problémů – vysoká hladina spodní vody a náročné základové poměry, nepříznivé klimatické podmínky v prvních měsících výstavby, změny projektové dokumentace v průběhu stavby – přispělo velkou měrou bednění NOEtop k dokončení svislých železobetonových konstrukcí v požadované kvalitě a termínu.