AlteCh - spolehlivý partner
Dalším z řady nově rekonstruovaných objektů v Mladé Boleslavi, kterým se dostalo nového kabátu, je tzv. Starý závod firmy Škoda Auto a.s. I tentokrát se na jeho nové podobě podílela firma AlteCh Mladá Boleslav.
Stejně jako řada jiných objektů původní firmy Laurin a Klement i tento ztratil postupem času svou funkci a pouze chátral.
Na první pohled by se mohlo zdát, že nově vybudované Zákaznické centrum je zase jedním z mnoha autosalónů. Na druhý, podrobnější, pohled je znát jeho »chuť« vymknout se z tradičního pojetí, což se tvůrčímu architektonickému týmu Hlaváček a Partner povedlo na výbornou. I jeho urbanisticko architektonické začlenění vzhledem ke stávající zástavbě bylo poměrně náročné. Zajímavá čelní fasáda západního objektu výrazně oživuje a celkově dotváří náměstí založené stavbou Škoda Auto Muzea.
Vlastní objekt se nachází na místě bývalé haly a původního dřevěného skladového objektu. Obě budovy byly i přes svůj špatný stav využívány až do zbourání jako pomocné provozy hlavního závodu. Nové dva objekty postavené na jejich místě se skládají ze dvou přibližně stejných a vzájemně propojených částí.
Z původního objektu ponechal architekt litinové sloupy, které s vkusem skloubil s novými technologiemi skla a hliníkových konstrukcí.
Dodavatelem stavby byla společnost Promus GmbH. Veškeré exteriérové opláštění a atypické interiérové příčky zajišťovala společnost AlteCh Mladá Boleslav, která si pro tuto stavbu zvolila osvědčený hliníkový systém Heroal. Konkrétně pro venkovní opláštění byl použit fasádní konstrukční systém Heroal 080, s jehož zpracováním má firma bohaté zkušenosti a v tomto případě splňoval i požadavky architekta jak na cenu, tak i na potřebnou variabilitu systému.
Použité fasádní konstrukce byly buď samonosné hliníkové profily nebo tzv. nasazovací konstrukce, které v době výstavby Zákaznického centra představila firma Heroal jako novinku. (Nosnou funkci hliníkových profilů přebírá v tomto případě skrytá ocelová konstrukce.)
Realizace stavby byla náročná vzhledem k množství atypických konstrukcí, které se složitě napojovaly a pronikaly s okolními, již hotovými konstrukcemi (pohledový beton, hliníkové sendviče ve střeše apod.). Na stavbu dodala firma AlteCh celkem 800 m2 venkovní prosklené plochy a 250 m2 interiérových příček.
K zasklení objektu bylo použito čiré dvojsklo firmy Glaverbel Planibel Plus s koeficientem k = 1,6 W/(m2K). Práce s velkoformátovým sklem vyžadovala od dodavatele maximální přesnost zpracování fasádních systémů, což je ovšem samozřejmostí.
Celkové barevné sladění budovy zajistily fasádní konstrukce v barvě stříbrného eloxu RAL 9006.
Kromě venkovního opláštění má firma AlteCh na svědomí i atypické interiérové příčky, které dotvářejí osobitý vzhled Zákaznického centra.
V současné době spolupracuje firma AlteCh na několika dalších zajímavých objektech, o kterých budeme informovat v některém z příštích čísel.