HENKEL na českém a slovenském trhu a jeho novinka lepidlo PATTEX 100%
Dne 21. června 2012 se v Praze konala tisková konference firmy HENKEL ČR, spol s r.o., divize Adhesive Technologies. Představeno na ní bylo nové lepidlo PATTEX 100%. Na konci konference jsme získali exkluzivní rozhovor od Ing. Petera Kučiaka, marketingového manažera pro Českou a Slovenskou republiku, divize HENKEL Adhesive Technologies.
Toto lepidlo má řadu předností, můžete s ním lepit všechny materiály, se kterými máte doma jakýkoliv problém. Lepit se s ním dá jak v interiéru, tak v exteriéru. Zdravotně je nezávadné, je bez zápachu, nevysychá. Umí spojit dva materiály s různou roztažností. Odolává nárazům i otřesům. Na tiskové konferenci jsme mohli vidět, že věšák, který je přilepen lepidlem PATTEX 100%, udrží několik desítek kg.
Z rozhovoru s Ing. Peterom Kučiakom, marketingovým manažerem pro Českou a Slovenskou republiku, divize HENKEL Adhesive Technologies vybíráme.
Pane Kučiaku, jak vidíte současný stavební trh ve světě?
Stavební trh ve světě bych rozdělil na dvě části. V první části světa, mezi které se řadí země jako je například Brazílie, probíhá stavební boom. Druhá část světa, mezi patříme i my, tedy ČR a Slovensko, je vyspělejší. Tam začala v roce 2008 krize. Nyní, více jak po čtyřech letech, by měl začít opět rozvoj stavebnictví, ale cítíme, že investoři čekají, co se bude dít.. Velcí developeři vyčkávají. Dříve se hodně stavělo, nyní se spíše renovuje. A často se renovuje až tehdy, když už není vyhnutí.
Také vidím změny u velkých firem. Dříve braly jen velké zakázky. Nyní se pouštějí do menších zakázek a ubírají práci středním firmám. Střední firmy zase berou práci malým
Jak si vede v této době firma HENKEL ČR, divize Adhesive Technologies v porovnání s ostatními zeměmi?
Společnost HENKEL je jak v ČR, tak i na Slovensku velmi úspěšná. Plníme s plusem a cítíme příjemný optimismus.
Jak si stojí HENKEL v ČR a na Slovensku v porovnání s konkurencí?
HENKEL je u nás velmi silný. Například vteřinová lepidla Loctate jsou jedničkou na trhu, také v kontaktních lepidlech máme se značkou Pattex výrazně silné postavení na trhu. Dalšími velmi silnými značkami jsou Tangit či Tomsit, Ponal a Ceresit.
Jak vidíte vývoj lepidel všeobecně?
Lepidla se vyvíjejí dvěma směry. První je směr k univerzálnosti, tzn., aby lepidla mohl použít téměř kdokoli a kdekoli. Druhý směr je přímo opačný, tedy vývoj lepidel více a více speciálních, pro specializované řemeslníky. Češi a Slováci jsou odborně velmi zdatní kutilové, proto mají i na lepidla vysoké nároky a požadavky. A to je také důvod, proč uvádíme v ČR a SR vždy všechny novinky, které společnost Henkel vyvine.
Zúčastní se HENKEL v ČR a na Slovensku letos nějakých veletrhů, pokud ano, jakých?
Pravidelně se účastníme veletrhů a výstav, a to hlavně ve spolupráci s našimi partnerskými firmami, konkrétně se například jedná o veletrh WOOD-TAC, IBF, FOR ARCH a další.
Chystáte vedle lepidla PATTEX 100% i nějakou další novinku?
Ano. O ní samozřejmě dáme také vědět a věřím, že to bude brzy a také prostřednictvím vašeho časopisu a webu.
Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů.