JAP FUTURE na veletrhu The BIG 5 v Dubaji
Spojené arabské emiráty potažmo Dubaj se profiluje jako atraktivní turistická destinace a mnoho návštěvníků si už ověřilo, že nabízí spoustu jedinečného a unikátního. Dubaj však není jen rájem pro dovolenkáře, ale i místem, kde se dělá obchod a koná The BIG 5, největší stavební veletrh v zemích GCC, Africe a Asii. Je to tedy veletrh s největší tradicí v regionu a pokrývá kompletně všechny stavební sektory.
Jednou z mála českých firem, které se zúčastnily posledního ročníku, je JAP FUTURE, výrobce designových interiérových a exteriérových prvků pro bydlení. O podrobnostech účasti na veletrhu a o další strategii firmy v tomto regionu jsme si povídali s manažerem pro zahraniční trhy Ing. Mgr. Petrem Paksim jr.
Pane Paksi, proč jste zvolili pro expanzi právě Dubaj, a ne jiné zahraniční trhy?
V regionu Dubaje se nám podařilo už dříve navázat zajímavé obchodní kontakty a cílem naší účasti na veletrhu The Big 5 bylo tyto vazby posílit a zmapovat nové příležitosti, protože je zřejmé, že stavební produkce v regionu je ohromující a nijak neklesá, právě naopak. Prostě tady cítíme velký potenciál. Naopak ruský trh je v tuto chvíli odepsaný, východ Evropy zatím nedisponuje dostatečně silnou koupěschopnou poptávkou a na západních trzích je už v podstatě s některými našimi výrobky obsazeno.
S kterými místními subjekty se spolupráce daří a na jakých projektech?
Firem, kterým dodáváme svoje produkty, je několik, ale nejvíc jsem pyšný na spolupráci s jednou z největších realitních společností v Dubaji, firmou AL HILAL HOMES, která spravuje nemovitosti hlavně v oblastech Palm Jumeirah, Dubai Marina a Bluewaters Island, což jsou bašty prémiového bydlení.
Ing. Mgr. Petr Paksi, jr., DBA, expansion manager ve společnosti JAP FUTURE, má ve firmě na starost rozvoj spolupráce se zahraničními trhy. Práce ho baví a dává jí maximum, protože věří, že bez profesionálního přístupu se neposune dál ani on, ani firma. V podstatě celý život sportuje, ať už vrcholově nebo na amatérské úrovni s kamarády. Myslí si, že je to ta nejlepší průprava pro život. Sport totiž člověka naučí nejen se vyrovnat s výhrou nebo prohrou, ale hlavně s lidmi, které má v týmu, i s lidmi, kteří hrají proti němu, a to je pro něj to nejdůležitější.
Jak jste spokojen s organizací veletrhu a jeho návštěvností?
Možná by bylo vhodné ke každé podotázce říct nějaké postřehy, ale nejsem si jist, zda mám v jazykové výbavě dost superlativů, abych se neopakoval. Opravdu si nemůžu na nic stěžovat, vše fungovalo jako dobře namazaný stroj. Návštěvnost našeho stánku byla úžasná a několikrát překonala moje předveletržní odhady.
Soklové lišty JAP - designový detail ke skryté zárubni
Moderní interiér, podle dnes preferovaných pravidel minimalismu, charakterizují čisté a prosté linie. Tomuto trendu plně odpovídá řešení dveřních otvorů skrytými zárubněmi, které…
Jakou strategii jste zvolili při koncipování veletržního stánku?
Chtěli jsme ukázat z našeho portfolia vše podstatné, co by zdejší trh mohlo zajímat a co by ocenil. Základní koncepcí stánku byl minimalistický, ale podle mého názoru, o to výjimečnější design. Předvedli jsme různé dveřní systémy včetně inovací s myšlenkou inspirovat zdejší developery k nadčasovým řešením interiérů v nových projektech, kterých se na arabském poloostrově realizuje nepřeberné množství.
Které konkrétní produkty z portfolia JAP FUTURE jste preferovali?
Prioritou byly skryté zárubně a posuvné systémy. K nim neodmyslitelně patří dveře MASTER a IDEA DOOR v obou variantách, tj. otočné a posuvné nebo obkladový systém EFEKTA, který nabízí propracovaná řešení pro obklady stěn a díky mnoha nábytkovým doplňkům i neotřelá pojetí šaten a dalších interiérových prostor. Hitem pro místní zákazníky se stala naše novinka, posuvné dveře IDEALINE WOOD.
V Dubaji navrhli prstencové visuté město i vlastní Měsíc. Budoucnost megalomanských projektů je zatím ve hvězdách
Dubaj – to jsou elegantní mrakodrapy, fantastické atrakce, ale i světoznámý stavební veletrh The BIG 5 a futuristické objekty, které mnohokrát popírají zákony přírody. Jedním z…
Pane Paksi, jaká byla reakce lokálních zákazníků? Jak jste ji vyhodnotili z hlediska perspektivy nových kontaktů?
Veletrh trval čtyři dny, za tu dobu jsme se setkali jen s pozitivními ohlasy. Srovnání s konkurencí, která se na veletrhu objevila, vyšlo výrazně v náš prospěch. Přece jenom bodoval důraz na design, kvalitu a detaily. Musím se neskromně přiznat, že mám v diáři zaznamenáno mnoho jednání se zájemci, kteří se rekrutují právě z veletrhu.
Jaké máte plány v tomto regionu pro nejbližší období?
Plánujeme s naší partnerskou developerskou společností AL HILAL HOMES otevřít společný showroom v dubajské marině a dále rozvíjet společnými silami co nejrozsáhlejší implementaci našich výrobků a designu do různých projektů v tomto regionu. To samé, jen na úplném začátku nás čeká v Saúdské Arábii, kde již nyní komunikuji s potenciálním obchodním partnerem, který má značný zájem o naše produkty. Dále jsou zde zárodky dalších projektů po celém světě, ale nerad bych předbíhal. Pokud vše klapne, můžeme si o tom povídat někdy příště.