Karlovarský kraj začne stavět další část cyklostezky podél Ohře
Karlovy Vary 11. srpna (ČTK) - Karlovarský kraj bude pokračovat ve stavbě cyklostezky podél Ohře z Karlových Varů ve směru na Ústecký kraj. Z cyklostezky mezi Dalovicemi a Šemnicí je už část mezi Všeborovicemi a Šemnicí hotová, nyní se má začít stavět náročnější část od Dalovic do Všeborovic. Odhadované náklady na úsek dlouhý asi 1,75 kilometru mají být téměř 45 milionů korun. Většinu by ale měla pokrýt dotace, řekl ČTK krajský radní Pavel Čekan (Místní).
Pětikilometrový úsek mezi Všeborovicemi a Šemnicí stál zhruba 25 milionů korun. Náklady na druhou část cyklostezky ale budou podstatně vyšší, jeden kilometr tak vyjde asi na 26 milionů korun. "Musíme překonávat Vitický potok a skalní masiv. To znamená, že se tam bude razit tunel o délce asi osmi nebo devíti metrů. A přes potok bude lávka, která bude mít délku 41 metrů. Povodí Ohře po nás také chce, abychom použili jinou technologii na opěrné stěny a dopravní inspektorát po nás chce, abychom cyklostezku doplnili veřejným osvětlením," vysvětlil vysoké náklady Čekan.
Cyklostezka by ale měla získat dotaci z programu Integrovaných teritoriálních investic Karlovy Vary (ITIKA) ve výši asi 35 milionů korun. Výzva k předkládání žádostí by měla být vyhlášena zřejmě letos v září.
Pokud kraj vybere dodavatele letos na podzim, tak by podle Čekana některé práce mohly začít ještě letos. Většina stavebních prací se ale bude dělat v příštím roce, kdy by také tato část páteřní cyklostezky Karlovarským krajem měla být dokončena. Cyklisté se tak dostanou na kole bez větších překážek z Chebu přes Karlovy Vary a Dalovice až do Šemnice.
Svazek obcí pokračuje ve výstavbě cyklostezky Stezka mechu a perníku
Pardubice 31. července (ČTK) - Svazek obcí Hradubická labská pokračuje ve výstavbě cyklistické Stezky mechu a perníku mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Na Pardubicku nyní…
Další pokračování cyklostezky směrem do Ústeckého kraje podél řeky Ohře se už také plánuje, ale je zatím ve fázi vyhledávacích studií. Přednost budou mít nyní spíše úseky na už hotové cyklostezce, například úsek kolem vlakového nádraží v Lokti, kde stále musí cyklisté ještě krátce jet po silnici. I úsek mezi Loktem a Královským Poříčím, který je nejstarší části cyklostezky, by se měl dočkat rekonstrukce. Podobně i další úseky na trase z Chebu by si už podle vedení kraje zasloužily opravy. Připravena je také navazující cyklostezka z Chebu do Pomezí nad Ohří, která by měla vést po současné silnici. Někdejší hlavní silniční spojení z Chebu do Německa už po vybudování obchvatu Chebu funguje jen jako místní komunikace. Podle plánu by se tak měla zúžit a na části silnice by měla vést cyklostezka.