Knauf zaostřil na drobné odběratele

Historicky největší výstavní expozicí v České republice se prezentovala firma Knauf na 6. mezinárodním veletrhu IBF 2001 v Brně, kde představila odborné i široké veřejnosti rekordní počet novinek. Vedle tradičně silného zastoupení výrobků pro »velký« stavební průmysl byly v architektonicky velmi vkusně a účelně řešeném prostoru představeny také výrobky pro tzv. drobnou klientelu a to především z oblasti stavební chemie.

V novém, moderním a příjemně klimatizovaném pavilonu »V« brněnského výstaviště BVV se prezentovala firma Knauf ve velkém duchu a honosně. Nově odstartované obchodní strategii firmy byla tentokrát zcela podřízena image expozice. Její tvůrci vsadili na hravost národa a do prostoru zakomponovali několik soutěžních atrakcí. Dobrý nápad, navíc realizovaný se správnou dávkou vkusu a vtipu a podpořený milými cenami, se neminul účinkem.
Vstřícná a přátelsky otevřená expozice Knauf vtáhla takřka všechny, byť nahodile kolemjdoucí návštěvníky, a připomínala tak chvílemi mraveniště. Zatímco ctihodný otec rodiny postával ve frontě na minigolf, ratolest s dětskou zvídavostí zkoumala řadu pro ní nevšedních ukázek výrobků Knauf, až se zapojila do skládání puzzle. Maminka zvědavě využila této chvíle k podrobnému zmapování, co že u toho Knaufa vlastně nabízejí. Nakonec se zapojila do výtvarné soutěže v lepení mozaiky z barevných keramických střepů na keramické desce pomocí lepicího tmelu SUPERKLEBER, kde ji zbytek rodinky po chvíli našel, atd.Mimochodem, SUPERKLEBER je unikátem v nabídce stavební chemie Knauf: disperzní lepicí tmel určený na nesavé podklady a k lepení obkladů na obklad pro vnitřní použití, což výtvarná soutěž nevtíravě dokumentovala. Je distribuován již hotový, k okamžitému použití, plněný do kyblíků 1 kg, 3 kg, 7 kg a 15 kg. Sérií menších balení tak vychází Knauf vstříc drobným zákazníkům.
Celkový dojem z expozice Knauf vyzněl bez nadsázky na jedničku. „Nejen velkému stavebnictví, ale i drobným zákazníkům má dnes naše firma opravdu co nabídnout,“ řekly pro tento časopis Ivana Harangozová a Jana Tulachová, které vedou marketingovou podporu dvou základních výrobních divizí firmy (stavební chemie a suché maltové směsi/sádrokarton). „Na stánku se o tom mohou všichni přesvědčit nejen na vlastní oči. Mohou si také vyzkoušet práci s našimi produkty a ujistit se, že je pro zručného člověka hračkou a možná i zábavou, nemluvě už o nenapodobitelném pocitu z dobře vykonané práce, který nejlépe pocítí až doma.“

Co je nového v sortimentu Knauf?

Lapidárně řečeno je novinek tentokrát hodně. Jsou to např. zavěšené sádrokartonové podhledy, pohledová dekorativní omítka DEKORAL 2.0 určená pro vnější i vnitřní použití, čtyři nové produkty z oblasti stavební chemie pro drobné spotřebitele spojené s výherní soutěží, dále je to slibně se rozvíjející AKCE BONUS a to je výčet jen těch nejdůležitějších.

Zavěšené podhledy

V oblasti konstrukčních sádrových desek hraje Knauf v tuzemsku i nadále prim. V jeho nabídce najdeme z pohledu základního materiálu sádrokartonové desky i desky vyrobené sádrovláknovou technologií se skutečně všestranným použitím: od suchých, dutinových a dvojitých podlah přes stěny a příčky do bytových a administrativních staveb, oddělovací stěny s vysokým akustickým útlumem do multikin atd. až po stropní konstrukce v provedení obklad nebo podhled.
Jednou z novějších produktů jsou zavěšené stropní podhledy Knauf, které umožňují dokonale rozvinout fantazii při navrhování. Sádrokartonové desky používané pro tyto účely jsou velmi variabilní. Z výroby dodává firma Knauf tvarované prvky s vyfrézováním do tvaru »V« a ohýbané desky s konvexním i konkávním lícovým obloukem nebo ve tvaru »S«. Navíc, což není zcela známo, lze desky ohýbat i na stavbě. Desky se vyrábějí buď hladké nebo děrované (působí na stropě nevšedně a v řadě případů velmi vkusně) nebo jsou dodávány jako panely s paralelním drážkováním. Desky jsou připevňovány na podkonstrukci z CD profilů.

Novinky na marketech

S nastartovanou stavební sezónou přišel Knauf se čtyřmi novinkami, které by mohly zaujmout nejednoho šikulu a stavebníka a které jsou určeny pro prodej v maloobchodní síti a marketech typu Baumax, OBI apod. Nasbírá-li zákazník určitý počet čárových kódů z obalů těchto výrobků a zašle je vystřižené na adresu Knauf Praha, Oddělení podpory prodeje, Francouzská 94, 101 00 Praha 10, získá odměnu (tričko, deštník, sklenice nebo skládací metr). Ve všech případech jde o maloobsahová balení s návodem k použití a bezpečnostními pokyny:

  • Rychletuhnoucí beton (Schnellbeton) na cementové bázi, vhodný na opravy betonových ploch, nájezdů do garáží, kotvení šroubů a zábradlí, osazování sloupků a vpustí atd.
  • Jemná vnitřní štuková omítka (Kalkfeinputz) obsahující hydroxid vápenatý a určená pro vnitřní použití do tloušťky 2 mm.
  • Odvlhčovací omítka (Entfeuchtungsputz) na cementové bázi pro ruční opravy vlhkého popř. zasoleného zdiva. Není vhodná pro sokly. Vyznačuje se dobrou paropropustností.
  • Obkladové a stavební lepidlo (Millenium - Fliesenkleber). Cementové lepidlo pro lepení obkladů a dlažeb na běžné stavební podklady vhodné pro vnitřní i vnější aplikace. Lepidlo se nehodí na vysoce nasákavé (pórovinové) obklady bez jejich předchozího nasáknutí vodou nebo naopak na vysoce slinuté dlaždice s nasákavostí pod 1 % (např. typ Taurus z produkce firmy Lasselsberger).

Dekoral 2.0 - na přání zákazníka

K inovaci velmi známé a oblíbené strukturální (rýhované) omítky Knauf Kbelorit Dekoral vedla firmu Knauf četná přání zákazníků. Tak vznikl typ Dekoral 2.0 s jemnější zrnitostí 0 - 0,2 mm. Vyrábí se ve všech 44 barevných variantách a dodáván je za stejnou cenu jako omítka Dekoral 3.15.

Výrazné výhody v akci Knauf Bonus aneb šlechtěná omítka za polovic nebo zdarma?

Jde o marketingovou akci na podporu prodeje suchých maltových a omítkových směsí, která probíhá od 1. března do 31. října tohoto roku, přičemž objednaný a zaplacený materiál je nutno vyskladnit do konce roku. Pokud stavebník při nové výstavbě nebo renovaci rodinného domu odebere minimální množství 30 tun materiálu nebo ekvivalent v hodnotě 60 tis. Kč (v akčních cenách, bez DPH), získá nárok na 50 % slevu u jím vybrané dekorativní omítky KBELORIT včetně penetrace a bude-li mít navíc štěstí, může být za účasti notáře vylosován a získat i zbylou polovinu této omítky zdarma (losován bude jeden výherce měsíčně). Nadto obdrží prvních 50 přihlášených do soutěže speciální firemní dárek.
Zájemci o akci Bonus musí vlastnit stavební povolení, spojit se s obchodním zástupcem a vybraným smluvním prodejcem firmy Knauf ve svém regionu (pokud ho neznají, mohou získat informaci na telefonu 02/830 261 39 a 02/830 261 66) a s ním posoudit možnosti použití níže uvedených materiálů včetně výpočtu spotřeb. Dále musí tyto materiály objednat, samozřejmě u firmy Knauf prostřednictvím její obchodní sítě, a hotově zaplatit. Objednávat mohou tyto materiály:

  • zdicí, strojní i ruční malty včetně pokrývačské; jádrové, štukové a sádrové omítky a dekorativní šlechtěné omítky;
  • betonové potěry včetně litých samonivelačních potěrů pro dokonale rovné povrchy a rychletuhnoucí betony;
  • lepidla a spárovací hmoty;
  • sanační systém;
  • kontaktní zateplovací systémy.

Na akci se podílí asi 100 obchodních partnerů Knauf z celé ČR. Bližší informace o akci budou průběžně zveřejňovány na internetu (www.knauf.cz) a v Zpravodaji Knauf. Poznamenejme, že v době uzávěrky tohoto čísla měla tato slibně se rozvíjející akce již svého prvního výherce z Uherského Hradiště, který se tak mohl těšit z dekorativní omítky na celý rodinný dům zdarma.

Soutěž v montáži suchých podlah aneb Montujte s námi podlahy a vyhrajete horské kolo

Horské kolo poputuje do každého regionu republiky na adresu firmy, která zde zhotový největší množství (v m2) montovaných suchých podlah Knauf, a firmy, která zde zrealizuje největší množství zakázek na zhotovení suchých podlah Knauf. Soutěž, do níž se ještě nyní mohou přihlásit montážní firmy, probíhá od 1. března 2001 a slavnostní vyhodnocení bude 28. února 2002. Co mluví pro použití suchých podlah Knauf?
Především jsou řešeny jako plovoucí podlahy, instalují se suchou cestou a tedy nezanášejí do stavby žádnou vlhkost. Již druhý den po položení jsou schopné pokládání koberců, dlažeb atd. Je možné je pokládat až po skončení malířských a tapetářských prací. Tyto podlahy se vyrábějí ve čtyřech variantách, jsou mnohostranně použitelné a vhodné pro všechny konstrukční výšky podlah: firma dodává k těmto podlahám též vyrovnávací hmoty a suchý podsyp, které eliminují nerovnosti a výrazně snižují kročejový útlum. Podlaha nabízí také výborné tepelně izolační vlastnosti.
Pokládka je snadná a rychlá. Formáty dílců suchých podlah jsou voleny s důrazem na snadnou manipulaci, využívá se pouze jednoduchého nářadí a prořez (odpad) je mizivý. Suché podlahy jsou vhodné pro novostavby i rekonstrukce, neboť vždy zkracují dobu výstavby. Nehodí se pro průmyslové provozy a provozy s vysokou trvalou vlhkostí, což se netýká bytových koupelen.

Autor:
Foto: Archiv firmy