Kvůli nově budované D4 bude dvě noci omezený provoz na I/4 u Mirotic
Mirotice (Písecko) 28. listopadu (ČTK) - Kvůli nově budovaným částem dálnice D4 bude tento týden omezený provoz u Mirotic na Písecku na tahu I/4. Dělníci budou osazovat nosníky pro nový most, a to v nočních hodinách, z úterý na středu a noc poté. Na montáž každého ze 14 nosníků je potřeba 15 minut, kdy bude vždy přerušený provoz. Auta budou muset čtvrt hodiny počkat a pak pojedou dál. Stavební firma tak ani nestanovila objízdné trasy. Vyplývá to z tiskové zprávy stavební firmy. Dálnice by měla být hotová do konce roku 2024. Řidiči se musí nyní na trase vypořádat s řadou dopravních omezení.
Starý most u Mirotic zbouraly firmy v červnu. Teď nainstalují železo-betonové nosníky jako základ nové mostní konstrukce. Most dobudují příští rok. "Podobně jako demolice starého mostu je i instalace nosníků naplánována tak, aby co nejméně omezovala dopravu na frekventované I/4," uvedla za stavbaře Daniela Pedret. Nosníky se budou montovat v časech, kdy by měl být malý provoz, od 19:00 do 7:00.
V nově budovaném úseku z Hájů do Mirotic počítají stavbaři se 40 mosty, většina z nich bude nových. Zhruba polovina z nich budou mosty pro pohyb divoké zvěře. Vznikne i estakáda přes řeku Skalici u obce Nerestce na Písecku, kde je památkově chráněný most z dob napoleonských válek. Více než 400 metrů dlouhá stavba překlene silnici třetí třídy, polní cestu, údolí řeky a železniční trať. Jinou zajímavou stavbou bude podle Pedret lávka pro pěší u Rtišovic na Příbramsku, která poslouží jako cesta k autobusové zastávce. Kvůli budovaným částem dálnice D4 odstřelili stavbaři v srpnu u středočeského Milína skalní masiv, aby vzniklo místo pro budoucí dálnici.
Téma: Dopravní stavby
Nový úsek D4 buduje konsorcium DIVia, jež tvoří firmy Vinci a Meridiam. Via Salis je dceřiná společnost firmy Vinci. Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 25 let, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč. Jde o první stavbu dálnice formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru, takzvanou PPP (Public Private Partnership) v České republice.
Dostavba 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem začala loni v červnu. Všechny úseky se staví najednou. Náklady budou téměř deset miliard Kč bez DPH. Firmy zároveň modernizují 16 kilometrů už zprovozněných částí. V provozu má být celá D4 v prosinci 2024. Trasa dlouhá 32 kilometrů je rozdělená do devíti úseků mezi Příbramí a Pískem.