Masarykova škola práce – spojení tradice a moderního vzdělávání
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště – Masarykova škola práce prošla za dobu své téměř stoleté existence mnoha změnami. V současné době je moderní střední školou, ve které studenti získávají jak teoretické, tak praktické zkušenosti ve svých oborech.
Jednou z mnoha aktivit školy je také účast při hodnocení výrobků a technologií v soutěži Výrobek roku. Na naše otázky, týkají se školy i soutěže, odpovídala členka poroty soutěže Výrobek roku Hana Němcová.
Můžete nám krátce představit Vaši střední školu?
SOŠ a SOU – MŠP Letovice nabízí čtyřleté studijní obory zakončené maturitní zkouškou. Tyto obory jsou situovány do oblasti Stavebnictví, Nábytkářství a Ekonomiky a podnikání. Naše škola dále nabízí tříleté učební obory zakončené výučním listem. Mezi tyto obory patří Truhlář a Zedník.
Nejen našim absolventům učebních oborů, ale i absolventům z ostatních škol umožňujeme získat úplné střední odborné vzdělání s maturitní zkouškou prostřednictví nástavbového studia Podnikání. Všechny výše uvedené obory jsou vyučovány v denní formě.
Od letošního školního roku nabízíme absolventům středních škol možnost rozšířit svoji kvalifikaci prostřednictvím zkráceného studia, ve kterém mohou získat výuční list nebo maturitní vysvědčení v dalším oboru vzdělávání.
Výuka probíhá ve velmi příjemném prostředí, ve výuce jsou uplatňovány nejmodernější aktivizační metody, je brán zřetel na individuální potřeby žáků, ale i na potřeby trhu práce.
Co přinesla Vám a škole účast v porotě soutěže Výrobek roku a jak tuto soutěž hodnotíte?
Soutěž hodnotíme velmi kladně. Škole přinesla možnost navázat kontakt s odborníky z praxe a publicitu. Žáky seznámila s novinkami v oboru a také jednotlivými firmami. Oceňujeme také časopisy pro školu zdarma.
Pozorujete zájem firem o spolupráci se školou, a jak byste tento zájem charakterizovala?
V současnosti je velké množství firem ochotné spolupracovat se školami. Není problém domluvit prezentaci firmy ve škole nebo exkurzi přímo ve firmě, v jejím provozu. Jsme za to vděčni.
Co by se mohlo, dle vašeho mínění, zlepšit na soutěži Výrobek roku?
Myslím si, že jediné, co soutěži trošku chybí, je větší reklama, jinak bych neměnila nic.
Jak hodnotíte možnosti přímých kontaktů studentů se zástupci firem a představování jejich výrobků a technologií?
Jsme rádi, že tato možnost existuje a využíváme ji. Je to šance, jak přiblížit žákům praxi a utvářet jejich vztah k oboru. Také to s sebou samozřejmě nese větší množství vědomostí a větší šanci na další uplatnění našich žáků.