Moderní střední škola s padesátiletou tradicí
Střední průmyslová škola Hranice, na které se v současné době vyučuje pět hlavních oborů, patří mezi moderní střední školy. Díky svému zaměření a rozsahu umožňuje zajímavé mezioborové provázání výuky. O kvalitách školy jasně hovoří široké uplatnění absolventů v praxi a jejich další studium na vysokých školách.
Na naše otázky, týkají se školy i soutěže Výrobek roku, odpovídal člen poroty soutěže Ing. Jiří Kopecký.
Můžete nám krátce představit Vaši střední školu?Střední průmyslová škola Hranice je škola s více než padesátiletou tradicí vzdělávání. V průběhu let se rozsah výuky rozšiřoval až na současnou úroveň, kdy se na této škole vyučují obory:
- Chemický
- Dřevařský a nábytkářský
- Stavební materiály a zkoušení
- Strojírenský (učební, učební s maturitou)
- Požární (od 1. 9. 2010)
Svým zaměřením a rozsahem tedy mezi středními školami nemá obdobu, což umožňuje zajímavé mezioborové provázání výuky a spolupráce při současném využití moderních vyučovacích metod (např. multimediální učebny, odborné učebny apod.). Žáci mají širokou možnost zapojit se do soutěží odborných dovedností, soutěží středoškolské odborné činnosti, olympiád, nejrůznějších kroužků; teoretické znalosti si mohou prakticky ověřovat ve školních laboratořích a dílnách. Odborná výuka je zaměřena praktickým směrem, žáci vyšších ročníků vykonávají odbornou praxi přímo ve firmách. Zázemí školy také umožňuje široké sportovní vyžití ve sportovních halách a sportovních kroužcích.
V souvislosti s blížícím se zavedením státních maturit byla zvýšena hodinová dotace u stěžejní ch předmětů (cizí jazyky, český jazyk, informatika).
Co Vám přinesla účast v porotě?
Hlavním přínosem své účasti v porotě soutěže Výrobek roku vidím v možnosti detailnějšího seznámení s moderními trendy v oblasti nových výrobků pro stavební obor. Získané informace a poznatky mohu přesněji přenést do výuky žáků, kladně hodnotím i možnost zapojení žáků do hodnocení výrobků, kterému předcházela diskuze o kladech a záporech jednotlivých výrobků při výuce.
Pozorujete zájem firem o spolupráci se školou?
Zájem některých firem o naši školu se projevil tím, že jejich zástupci, se kterými jsem na soutěži navázal kontakt, školu navštívili a prezentovali firmu formou odborných publikací a vzorků do našich sbírek, případně umístěním výstavek s materiály.
Co by se mohlo na soutěži změnit?
K vlastní soutěži nemám připomínky, domnívám se, že není nutno nic měnit.
Jak hodnotíte možnosti přímých kontaktů studentů a zástupců firem?
Možnost přímých kontaktů žáků se zástupci firem bych uvítal, případné praktické provedení by bylo řešeno vedením školy a zástupci firem.