Modré kulíšky značky Buderus v Praze
Bosch Termotechnika s.r.o. divize Buderus připravila ráno ve čtvrtek 19. 2. 2009 pro Pražany netradiční informační kampaň a pro novináře tiskovou konferenci, na které představila systémové řešení Buderus s optimálně sladěnými komponenty.
Jak celá akce probíhala? Již od časných ranních hodin pokrývaly mnohá pražská místa modré zimní kulíšky. Lidé spěchající do práce nebo čekající na zastávkách MHD na čtyřech místech Prahy – Anděl, Florenc, Budějovická, nám. Míru – si tyto kulíšky mohli volně brát. Mnoho z nich díky mrazu skončilo rovnou na hlavách a splnilo svůj účel ohřát nového majitele. Celkem se rozdalo 15 000 modrých kulíšků.
Jak kulíšky vypadají
Na modrých kulíšcích je vyšit název Buderus a www adresa www.heat-up-now.com, pod kterou Buderus připravil speciální portál, kde si návštěvník může zahrát on-line hru, zúčastnit se soutěže o zajímavé ceny, zaslat e-pohlednice, ale rovněž se více dozvědět o značce Buderus a o moderních způsobech vytápění a přípravě teplé vody.
Cíl akce
Cílem akce je upozornit veřejnost na nová pokroková řešení, která více uplatňují technologie zaměřené na obnovitelné zdroje. Úspornost, ekonomičnost a ekologická šetrnost při používání tepelných čerpadel nebo kombinace solárních panelů a kondenzačního plynového kotle jsou v dnešní době velmi zajímavou variantou při obnově nebo vybavování domácností tepelnou technikou.
Akce s kulíšky Buderus organizuje po celé Evropě. Po startu v rumunské Bukurešti pokračuje přes Prahu do Německa.
Průběh konference
Tisková konference probíhala ve velmi příjemné atmosféře. Počet zúčastněných novinářů byl nezvykle vysoký, padla řada dotazů. Za vedení společnosti se zúčastnil Helmut Weinwurm, jednatel společnosti Bosch Termotechnika s.r.o., Obchodní divizi Buderus zatupovala Klára Rylichová, marketingová manažerka, Ing. Jiří Plaček z oddělení technické podpory a Dipl. Ing. Pavel Roman, vedoucí korporátní komunikace.
Konferenci v 9:00 hodin zahájila Klára Rylichová, která uvítala přítomné novináře a informovala o akci Modré kulíšky značky Buderus. Velmi zajímavé bylo vystoupení HelmutaWeinwurma, jenž přivítal přítomné ve světě tepla, pohovořil o třech hlavních tématech společnosti – o ekologickém využívání zdrojů energie, snížení nákladů na vytápění a ohřev vody a snížení emisí. Rovněž představil základní produkty mezinárodní značky Buderus a zdůraznil, že nabízí systémová řešení s optimálně sladěnými komponenty.
Zároveň se Budrus snaží podpořit prodej nové technologie k vytápění domácností. Například v současné době, rozhodne-li se zákazník pořídit tepelné čerpadlo Buderus, může si jako bonus vybrat podle vlastního výběru podlahové vytápění, zabezpečovací zařízení nebo pračku Bosch (více na www.buderus.cz/akcni-nabidka).
Na závěr konference padlo několik otázek, z nichž vybíráme.
Rozhodne-li se někdo pro systémové řešení, které nabízíte, jaké finanční úspory získá ve srovnání například s vytápěním a ohřevem vody plynem?
Je nutno si uvědomit, že počáteční investice do zařízení je poměrně vysoká, ale úspory jsou zajímavé. Pohybují se okolo 50 % na ohřev vody a pokud systém podporuje i vytápění, potom jde o úspory ve výši 20 %. (Ing. Jiří Plaček)
Je toto systémové řešení Vaší reakcí na zavedení Průkazů energetické náročnosti budov, kterými se od ledna 2009 zavádí povinnost deklarovat energetickou spotřebu budov?
Ne, toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků. Podíváme-li se na rok 2008, potom nárůst prodeje solární technologie oproti roku předchozímu byl o 10 %. V tomto roce se předpokládá, že bude více než 15 %. (Helmut Weinwurm, jednatel společnosti Bosch Termotechnika s.r.o.)
Jakým způsobem se staráte o to, aby vaše systémové řešení projektanti uměli naprojektovat?
Po celé ČR projektanty školíme. Zavedli jsme klub Buderus. A v případě zájmu rádi proškolené projektanty doporučíme. (Helmut Weinwurm, jednatel společnosti Bosch Termotechnika s.r.o.).