Oprava mostu v Uherském Hradišti si vyžádá dopravní omezení od 26. února
Uherské Hradiště 20. února (ČTK) - Plánovanou opravu silničního mostu přes řeku Moravu v Uherském Hradišti zahájí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) v pondělí 24. února. Dopravní omezení začne platit od středy 26. února, tedy o dva dny později, než silničáři původně avizovali. Most zůstane průjezdný jedním pruhem v každém směru bez semaforů, běžně se po něm jezdí každým směrem dvěma pruhy. Řidiči budou projíždět zúženými jízdními pruhy v obou směrech, sdělila dnes ČTK mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.
Místo je dopravně velmi zatížené. "Jako první uzavřeme polovinu mostu ve směru z Uherského Hradiště do Starého Města. Dopředu se řidičům omlouváme za dopravní komplikace. Především v dopravních špičkách lze předpokládat vznik kolon. Důvodem opravy je celkový stavební stav mostu, který byl postaven v roce 1954 a od té doby neprošel zásadnější rekonstrukcí," uvedl ředitel zlínského pracoviště ŘSD Karel Chudárek.
Rekonstrukce mostu ovlivní provoz linkové autobusové dopravy. Stanoviště zastávky Uherské Hradiště, Svatojiřské nábřeží ve směru k Velehradské třídě se přesune do ulice Jana Lucemburského. Na autobusových linkách 300, 303, 306, 307, 310 a 311 budou platit výlukové jízdní řády. Linky 306, 307 a 311 navíc neobslouží zastávku Uherské Hradiště, Tyršovo náměstí. "Autobusové linky obsluhující oblast Staré Tenice budou po celou dobu stavebních prací využívat objízdnou trasu ulicemi Jana Lucemburského, Otakarova, Vodní, Milíčova a Jana Blahoslava," uvedli na sociální síti zástupci společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje (KOVED), která se v regionu stará o integrovanou dopravu.

Most u Dolského mlýna v Českém Švýcarsku se bude opravovat, je z roku 1902
Jetřichovice (Děčínsko) 19. února (ČTK) - Most u Dolského mlýna v Českém Švýcarsku na Děčínsku se bude opravovat. Pokud v tu dobu bude hnízdit sokol, stavba se přeruší. Hotovo…
Most spojuje Uherské Hradiště s částí města Rybárny a dále se sousedním Starým Městem na Uherskohradišťsku. Vede po něm vytížená silnice I/55, jeho součástí jsou i chodníky. Stavbaři na mostě pojmenovaném po podnikateli Janu Antonínu Baťovi rozšíří vozovku s jízdními pruhy a obnoví její povrch. Zrekonstruují též křižovatku, které se u mostu nachází.
"Práce na první polovině mostu budeme mít hotové do letních měsíců, druhou polovinu zvládneme do podzimu. V praxi odstraníme vozovkové souvrství, opravíme horní část nosné konstrukce, provedeme nové izolace, římsy a zábradlí, vždy polovinu mostu v podélném směru. Souběžně s tím se bude sanovat spodní stavba a spodní povrch nosné konstrukce, to vše z pontonů na řece Moravě," uvedl projektový manažer stavební společnosti Skanska Michal Kunc.
Téma: mosty a lávky
Součástí stavby budou nové přechody pro chodce, opravy a napojení chodníků i dosavadních vjezdů k domům. Stavbaři upraví vjezdy do ulic v části města Rybárny, vznikne také nová autobusová zastávka. U mostu bude nová světelně řízená křižovatka s přechody pro pěší. Práce zahrnují i instalaci nového veřejného osvětlení. Náklady ŘSD na opravu mostu činí 35,2 milionu korun bez DPH. Na stavbě se budou finančně podílet i Uherské Hradiště a Staré Město.