Stavba napojení na dálnici D49 si vyžádá uzavírku silnice z Fryštáku do Zlína
Fryšták (Zlínsko) 4. října (ČTK) - Stavba napojení na budovanou dálnici D49 si na přelomu října a listopadu vyžádá několikadenní uzavírku silnice druhé třídy mezi Fryštákem na Zlínsku a Zlínem. Řidiči budou muset využívat objízdnou trasu, sdělila dnes ČTK Lucie Trubelíková z Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).
Provoz na silnici II/490 bude poblíž Fryštáku omezený od 26. října do 1. listopadu. "Silnice druhé třídy bude uzavřena v úseku od Malého Kostelce po benzínovou čerpací stanici Avia. Za uzavřený úsek je stanovena obousměrná objízdná trasa přes Kostelec a Lukov," uvedla Trubelíková.
Silničáři plánovali budovaný úsek dálnice D49 mezi Hulínem na Kroměřížsku a Fryštákem uvést do provozu koncem letošního roku. Na jaře však pozbylo rozhodnutím Nejvyššího správního soudu (NSS) právní moci stavební povolení na hlavní část stavby. Ministerstvo dopravy ale nevylučuje, že by se motoristé po dálnici mohli projet ještě letos. Minulý týden to novinářům řekl ředitel odboru strategie ministerstva Luděk Sosna. Resort se podle něj snaží vady spolu s úřady napravit. Stavba dálnice je zastavena. Pokračují však některé konzervační práce.
Hradecká ulice v H. Králové je opět otevřená, příjezd k areálu škol je jednodušší
Hradec Králové 30. září (ČTK) - Stavbaři dnes v Hradci Králové otevřeli po rekonstrukci Hradeckou ulici, u níž leží Univerzita Hradec Králové a areál dalších vysokých a středních…
V roce 2021 obnovená stavba dálnice D49 zahrnuje 17,3 kilometru dlouhý úsek z Hulína do Fryštáku. Po dostavbě dalších částí v budoucnu propojí střední a východní Moravu se západním Slovenskem.
Téma: Silnice a dálnice
Silničáři stavbu dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem slavnostně zahajovali v září 2008. Následně však soud zrušil stavební povolení a v červenci 2010 ministerstvo dopravy stavbu zastavilo. Zdržel ji nedostatek peněz i námitky ekologů. Budovaný úsek D49 odvede část tranzitní dopravy ze zastavěného území Zlína, Otrokovic na Zlínsku, Holešova, Hulína a dalších obcí na Kroměřížsku a Zlínsku. Náklady mají podle ceny vzešlé ze soutěže činit 5,96 miliardy korun bez DPH.