Kompetenční značka UFLOOR Systems představena na veletrhu BAU 2007

Koncern Uzin Utz Group byl na veletrhu BAU 2007 reprezentován šesti obchodními značkami na společném stánku pod svojí novou zastřešující značkou UFLOOR Systems3. Stánek společnosti nabídl už osvědčené a dále nové výrobky značek Uzin, Wolff, Pallmann, Qeshfloor, Sifloor a nové značky zaměřené na obklady a dlažby – codex. V souladu s mottem „rychlá renovace podlah“ byly představeny systémy těžící z provázanosti jednotlivých značek.

Na veletržním stánku koncernu Uzin Utz Group, který měl rozlohu 600 m2, bylo po celých 6 dnů, kdy mezinárodní veletrh BAU v Mnichově probíhal (15. - 20. ledna 2007), živo. Lidé se zastavovali, aby shlédli tzv. pódiové show, které předváděli specialisté UFLOOR Systems, aby ukázali nové cesty renovací podlah za využití různých inovačních řešení, ale i osvědčené kombinace výrobků a systémů značek Uzin, Wolff, Pallmann, Sifloor, Qeshfloor a codex – od extrémně rychlých způsobů renovace až po řešení splňující nejnáročnější požadavky. Tak, jak je zvykem všech významných firem, nezapomnělo vedení koncernu na uspořádání tiskové konference pro novináře. Ta se konala ve středu 17. 1. od 9.00 hodin a poznatky z ní přinášíme.

Když to musí jít rychle

Renovace podlahy 100 m2 za pouhých šest hodin se podaří například za použití značky Sifloor – patentované techniky suchého lepení. Ta umožní opětovně a beze zbytku, i po několika letech, sejmout položenou podlahovou krytinu. Podklad je pak okamžitě připraven pro novou pokládku. Avšak rovněž díky optimálnímu sladění různých produktů značky Uzin s rychlou dobou schnutí je možno dosáhnout rekordně rychlé pokládky „klasickou cestou”. Uzin představuje značku pro systémy kladení všech druhů podlahovin, od stěrkovacích hmot a těsnících tmelů, až po lepidla pro textilní a elastické podlahové krytiny a lepidla na parkety.

Obr. 1: Na veletržním stánku koncernu Uzin Utz Droup právě probíhá pódiové show a je tu opravdu živo

Uzin Selection – cesta z džungle výrobků

Na veletrhu BAU bylo rovněž prezentováno 12 lákavých předností značky Uzin, dvanáct vybraných výrobků, které nabízejí optimální použití. Na základě provedeného zákaznického dotazníku, který vedl k optimalizaci sortimentu, bylo zvoleno 12 top-produktů4, jež lze v rámci systémové aplikace použít ve více jak 80 % případech pokládky.

Značky pro krásné podlahy a podlahy pro vysoké zatížení

Pallmann je specialistou na ušlechtilou povrchovou úpravu parketových a korkových podlah. Z pohledu vysoké odolnosti může parketářům a jejim zákazníkům nabídnout naprostou novinku, jednosložkový parketový vodní lak s označením Pall-X Nano, u kterého byly uplatněny poznatky z relativně nového oboru – nanotechnologie. Díky nanotechnologii je zde dosaženo výrazně vyšší hustoty částic (nanočástic) a výrazně vyššího podílu sušiny oproti standardním vodním lakům. Nanočásticová technologie poskytuje laku na parketových podlahách mimořádnou odolnost proti otěru a mechanickému poškození (poškrábání).

Proto je tento lak mimořádně vhodný pro dřevěné a korkové podlahy ve školách nebo kancelářích a rovněž na podlahy v průmyslových prostorech. Tato nejmodernější nanotechnologie se používá mimochodem v NASA k povrchovým nátěrům vesmírných družic, přípravě samočistitelných povrchů, mikrovláknité utěrky, nanolepidla s vyskokou adhezí, hydrofóbní povrchy napodobující lotosový efekt atd.

Značka Qeshfloor nabízí systémy bezrozpouštědlových výrobků pro účely impregnace a povrchově ochranných nátěrů průmyslových podlah ze syntetických materiálů případně umělých pryskyřic. Tyto odolné a barevně různorodé nátěry, které se nanášejí jednoduše přímo na předem napenetrovaný podklad, mají velmi rozmanitou použitelnost – od garáží, sklepů, skladů až po využití v novém trendu nekonformního bydlení ve starých rekonstruovaných průmyslových halách (tento moderní trend bydlení v USA a Německu je nazýván pojmem „Loft”).

Obr. 2: Celkový pohled na stánek koncernu Uzin Utz Group

Codex: nová značka pro obklady a přírodní kámen

Jednou z dalších významných novinek prezentovaných na BAU je představení nové značky codex, která byla začleněna do UFLOOR Systems a která se zaměřuje na produkty a systémy pro pokládku keramických obkladů, dlažeb a přírodního kamene. V této oblasti nový a zcela určitě neobvyklý koncept, představený pod touto značkou, bude pro obkladače jistě překvapením. K tomu patří rovněž nové výrobky, nové webové stránky a zcela nový outfit.

Nová třída Wolff

Značka Wolff – to jsou v rámci UFLOOR Systems stroje a nářadí na podlahy. Na veletrhu byla značka Wolf zastoupena novou třídou strojů. Základní sortiment této značky byl zde představen ve zcela novém kabátě, v novém moderním designu. Ale nejenom to, rovněž funkčnost těchto strojů a jejich ovládaní byly optimalizovány pro jejich uživatele. Prezentace těchto konstrukčních novinek se nesla v duchu motta: „Nová třída Wolff”. Tato nová identifikace značky Wolff, tzv. „Corporate Identity” (CI), je vyjádřena kombinací firemních barev, typem písma, logem a způsobem jejich použití.

Klaus Stolzenberger, ředitel marketingu Uzin Utz AG, řekl:

„V letošním roce představíme našim zákazníkům novou kompetenční značku UFLOOR Systems společným zapojením všech šesti značek Uzin, Wolff, Pallmann, Qeshfloor, Sifloor a codex. Naše letošní veletržní motto, které zní: „Bodenkompetenz live” (kvalifikovanost v podlahách naživo) je spojením živé (live) prezentace celé řady našich nových výrobků s naším uceleným technickým know-how”.

1 Ing. Vladimír Kouba, marketingový ředitel společnosti UZIN s.r.o.
2 Redakčně zpracovala Mgr. Helena Hejhálková
3 Více jsme o značce UFLOOR Systems psali v časopise Stavebnictví a interiér, č. 10/2006, Uzin Utz AG zavádí novou značku UFLOOR Systems
4 Prezentovaná vybraná kolekce výrobků odpovídá zvyklostem a poptávce německého trhu
Autor:
Foto: Helena Hejhálková