Ve vozovně Slatina v Brně vznikne hala pro trolejbusy za 1,2 miliardy
Brno 14. října (ČTK) - V brněnské vozovně Slatina chystá dopravní podnik stavbu dvoupatrové haly, která má výrazně zvětšit a zlepšit zázemí pro odstavování a údržbu trolejbusů. Umožní ve Slatině parkovat vozy pod střechou a bude sloužit těžké údržbě a velkým opravám trolejbusů, řekla ČTK mluvčí podniku Hana Tomaštíková. Dopravní podnik bude novostavba stát 1,2 miliardy korun. Dosud trolejbusy ve Slatině parkují pod širým nebem stejně jako autobusy, jimž vozovna slouží také. Ty zde už ale zázemí pro údržbu mají.
Zhruba polovinu peněz na stavbu chce podnik získat z evropských dotací. Část peněz bude na stavbu převedena z třetí etapy projektu na přestavbu pisárecké vozovny a část zaplatí město. "Stavět začneme příští rok a největší část prací se bude dělat v roce 2026. Dokončovací práce budou trvat přibližně až do roku 2028," řekla Tomaštíková.
Kromě místa pro kryté parkování a těžkou údržbu vznikne ve Slatině i nová myčka a diagnostická hala pro denní údržbu a ošetření vozů. Zatímco nyní je ve Slatině možné odstavit 43 vozů, nově to má být až 75. Ze Slatiny se obsluhují především trolejbusové linky v jihovýchodní části města, které spojují hlavní nádraží se Slatinou a Šlapanicemi, ale vyjíždí odsud i vozy na některé další linky.
Renesance pražského brownfieldu aneb příběh Masaryčky
„Masaryčka“ je zlidovělý název Masarykova nádraží, které vzniklo ve 40. letech 19. století na okraji Nového Města Pražského. V letošním roce byla dokončena obnova okolního…
Modernizace vozovny byla v plánu dlouhodobě, ale dosud měla investiční prioritu přestavba tramvajové vozovny v Pisárkách, která je teď už téměř dokončená. Nyní získala Slatina prioritu kvůli tomu, že stav komínské trolejbusové vozovny je takový, že je potřeba ji po 30 letech zbourat. Stavba byla problematická od začátku a od letošního června nelze kvůli narušené statice používat horní patro. Až tedy bude hotová modernizace slatinské vozovny, bude se stavět nová vozovna v Komíně.
Téma: Dopravní stavby
Dlouhodobým záměrem dopravního podniku, který provozuje zhruba 140 trolejbusů - z nichž polovina je kloubových - je umístit veškeré vozy do Slatiny a Komína. Z menší husovické vozovny, která v dřívějších dobách sloužila tramvajím, by pak vzniklo muzeum brněnské MHD. Obdobou je pražské muzeum v bývalé vozovně ve Střešovicích.