Děčín začal se stavbou lávky pro pěší a cyklisty přes Labe a Ploučnici
Děčín 4. září (ČTK) - Děčín začal se stavbou lávky pro pěší a cyklisty přes Labe a Ploučnici. Zavěšená bude na železničním mostě. Výstavba potrvá asi rok a půl a radnice si na ni v rozpočtu připravila téměř 75 milionů korun. Nejsložitější a nejnákladnější bude vybudovat nájezdy. ČTK to řekl primátor Jiří Anděl (ANO).
"Jde o propojení levobřežní a pravobřežní cyklostezky. Děčín leží na páteřní cyklostezce Stockholm - Řím, to je jedna ze základních evropských tras," uvedl Anděl. Z Ústí do Děčína se cyklisté dostanou pro pravém břehu Labe, z Děčína pak pokračují po levém břehu. Zatím se přes řeku dostávají po Tyršově mostě, kde jsou úzké chodníky a dva silniční pruhy.
Správa železnic před lety při rekonstrukci železničního mostu u východního nádraží připravila kotvící prvky na zavěšení budoucí lávky. "My jsme udělali projekt, ale je to o penězích," uvedl Anděl.
V rekreačních lesích na Podhůře u Chrudimi bude opět lanová atrakce
Chrudim 27. srpna (ČTK) -V rekreačních lesích na Podhůře u Chrudimi bude opět lanová atrakce vedoucí mezi stromy. Společnost Městské lesy vybrala firmu, která za 9,2 milionu korun…
Součástí lávky je vybudování nájezdu na Mariánskou louku a pod Pastýřskou stěnu. Anděl doplnil, že řešení je bezbariérové, proto je vhodné i pro vozíčkáře či kočárky. "Nejnáročnější jsou nájezdy na most, protože je poměrně vysoko," uzavřel primátor.
Téma: Sportovní stavby
O lávce pro pěší, která by propojila prostor za nádražím s cyklostezkou podél Labe na Střekově, se uvažovalo také v Ústí nad Labem kvůli opravě Benešova mostu. Vedení města nakonec usoudilo, že stavba lávky bude příliš nákladná, proto vzniká jen provizorní propojení, kam se přemístí i inženýrské sítě. Provizorní lávka bude po dobu rekonstrukce Benešova mostu sloužit pěším i cyklistům.