HolKa propojí Holešovice s Karlínem a oživí nábřeží Vltavy
Dlouho očekávaný projekt výstavby lávky HolKa usnadní přesun pěším i cyklistům mezi dvěma dynamicky se rozvíjejícími pražskými čtvrtěmi.
Lávka nazývaná HolKa v Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Zástupci hlavního města a realitní společnosti CA Immo, která v rámci projektu River City Prague pozemky na karlínské straně vlastnicky kontroluje, se dohodli na majetkoprávních podmínkách umístění lávky a na spolupráci v průběhu realizace projektu. CA Immo plánuje na tuto celoměstsky důležitou křižovatku pěších a cyklistických tras navázat jak ve směru jižně do Karlína, kde vznikne park s veřejnou zelení, tak oživením břehu řeky v rámci projektu Karlínská náplavka.
„Vzájemná domluva se soukromými investory a společný zájem v lokalitě je základ pro úspěšnou proměnu území. A to neplatí pouze u lávky mezi Holešovicemi a Karlínem, jak je tomu v tomto případě, ale úplně všude. Díky lávce HolKa se Karlínští dostanou za pár minut před brány holešovické tržnice. Urychlí také cestu lidem z Žižkova. Svou polohou totiž navazuje na Vítkovský tunel. Skvělé je, že získáme i nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora hlavního města Prahy pro dopravu.
„Jsme moc rádi, že se město rozhodlo projekt lávky HolKa realizovat a že na něj můžeme na karlínské straně navázat zvelebením prostoru na břehu řeky a komunitním parkem. Tato veřejná prostranství do budoucna nejen umožní navazující pěší vazby ve směru na Karlínské náměstí, ale stanou se i dějištěm mnoha kulturních, sportovních i gastronomických akcí a atraktivním místem pro volnočasové aktivity místních rezidentů, obyvatel okolních čtvrtí i zaměstnanců z přilehlých kanceláří administrativní čtvrti River City Prague,“ uvedl Václav Jonáš, ředitel CA Immo v České republice.
Téma: Architektura
Výstavba lávky HolKa by měla začít letos v zimě a potrvá 14 měsíců. Stavbu pro město provede společnost Skanska, která zvítězila ve výběrovém řízení. Celá konstrukce po dokončení překlene Vltavu v délce 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi. Přemostění usnadní pěším i cyklistům cestu na ostrov Štvanice a bude dalším propojením mezi městskými částmi, které od roku 2015 zajišťuje také říční přívoz HolKa.
Autorem lávky je architekt Petr Tej.
Téma: Praha
1) Zdroj: www.iprpraha.cz