Nová lávka v pardubických Rosicích
Bezpečněji se nyní dostanou přes Labe lidé ze Svítkova či Rosic nad Labem. Po necelých osmi měsících překlenuje řeku lávka pro pěší a cyklisty. Přiléhá k rosickému mostu, který je silně frekventovaný, ale úzký tak, že na něj automobily vpouští kyvadlově semafor. Do nedávna mezi nimi navíc kličkovali i pěší a cyklisté, kteří během světelného signálu nestihli most opustit. Uleví se tedy i motoristům.
Lávka má samonosné železobetonové pilíře, které jsou, stejně jaké železná konstrukce, přimknuty ke stávajícímu mostu. Z pohledu laika tak stavba vypadá jako jeden most. Město projekt připravený městským obvodem Pardubice VI zařadilo prostřednictvím Integrované územní investice Hradecko-pardubické aglomerace mezi projekty podpořené Evropskou unií a získalo tak na jeho realizaci téměř 35 milionů korun, tedy podstatnou část nákladů.
„Jde o největší investici v historii našeho městského obvodu ve výši 41 milionů korun, kterou plně připravil a financoval městský obvod s následným čerpáním dotace z programu ITI (na kterou ještě čekáme). Stavba skončila nejen dle plánu, ale i nad plán. Smluvní termín dokončení a otevření lávky stanovený na 5. ledna příštího roku jsme mohli díky skvělé práci stavebních firem posunout už na 17. prosince roku letošního. Otevřením lávky otevíráme novou – bezpečnější kapitolu dopravy na místě významném nejen pro oba městské obvody, ale pro celé Pardubice,“ dodal Petr Králíček, starosta Městského obvodu Pardubice VI.
Nová lávka přispěje jak k většímu komfortu cyklistů a chodců, tak k plynulejšímu průjezdu automobilů po komunikaci propojující městské části Svítkov a Rosice. Ta je významná pro obyvatele západní části Pardubic, dojíždějící za prací do průmyslové zóny v Semtíně či ve Starých Čívicích. Trasu přes rosický most a přes Rosice využívá ale také mnoho motoristů z jiných částí města, kteří se snaží v dopravní špičce vyhnout frekventovanému úseku na silnici I/37 u Parama.
Rekonstrukce funkcionalistické nádražní budovy v Pardubicích
Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem první etapy rekonstrukce nádražní budovy v Pardubicích. Jde o jednu z nejvýznamnějších staveb českého poválečného funkcionalismu.…
Lávka je na levém břehu Labe napojena na cyklostezku od Svítkova, na pravém břehu pak navazuje na cyklostezku vedoucí po pravém břehu Labe směrem na Rosice a Polabiny. Je dlouhá téměř 115 metrů a široká 3,5 metru. Její výstavba nejen zvýší bezpečnosti dopravy v Pardubicích, ale přispěje i k rozšíření a zatraktivnění ekologické dopravy ve městě.
1) Zdroj: www.pardubice.eu, redakčně upraveno