Nové stavby v Brně by měly mít podle nových předpisů parkovací místa pro kola
Brno 6. června (ČTK) - Místa pro parkování jízdních kol by měly po 1. červenci obsahovat nové stavby vybudované v Brně. Plyne to z Brněnských stavebních předpisů, které minulý týden přijali radní města. Například v bytových domech by tak na jeden průměrný byt o velikosti 60 metrů čtverečních mělo vzniknout alespoň jedno stání. ČTK o tom informoval opoziční zastupitel Marek Lahoda (Piráti), jenž je předsedou komise rady pro veřejný prostor, bezpečnost dopravy a aktivní mobilitu.
Předpisy připravila Kancelář architekta města Brna. Návrh na doplnění závazných počtů stání pro kola podle podlahové plochy a typu stavby vzešel z magistrátního odboru dopravy a z připomínky spolku Brno na kole, na které se podílel i Lahoda. "U běžného supermarketu o prodejní ploše 2500 metrů čtverečních by měla být nejméně tři zastřešená stání pro zaměstnance a sedm venkovních stání na kola pro zákazníky. Škola o ploše 6000 metrů čtverečních pro maximálně 1000 žáků by měla mít minimálně 100 stání na kola, z toho 90 zastřešených," uvedl Lahoda další příklady.
Opatření má za cíl podpořit cyklistickou dopravu v Brně. Lahoda věří, že dostupnost parkovacích míst přispěje k tomu, že lidé budou používat kola pro běžnou každodenní dopravu po městě. Stále ale zůstává mnoho práce na budování cyklostezek, které jsou nezbytné pro bezpečný a pohodlný pohyb cyklistů po městě, řekl.
Trutnov otevřel na výpadové silnici na Polsko kruhový objezd, zatím na zkoušku
Trutnov 30. května (ČTK) - Třicetitisícový Trutnov přeměnil frekventovanou křižovatku ulic Polská, Náchodská a U Stadionu na kruhový objezd. Polská ulice je výpadovou silnicí z…
Podle něj jsou parkovací minima pro kola co se týče Česka průkopnická. "Minima přinese i v květnu schválená evropská směrnice. Do národní legislativy členských států má být implementována do dvou let, takže ještě potrvá, než se na národní úrovni zpracuje," dodal.
Téma: Dopravní stavby
Vydání předpisů umožňuje nový stavební zákon. Pro všechny stavebníky, projektanty i úřady zapojené do povolovacího procesu začnou platit od 1. července, tedy shodně s novým stavebním zákonem. Vedení města si od dokumentu slibuje, že zajistí kvalitní výstavbu a kultivovaný veřejný prostor. Změnou je například také to, že snižuje normu na počet parkovacích míst pro auta. Například v těsném centru nově nemusí vzniknout žádné stání, což souvisí se snahou magistrátu tam auta eliminovat.