Nový interiér hotelu od společnosti KEEPLINE
Přemýšlíte o tom, že váš penzión, hotýlek či hotel potřebuje rekonstrukci interiéru? Hledáte firmu, která vám pomůže nejen s vytvořením krásného, funkčního a cenově dostupného návrhu, ale také s jeho realizací? Potom se začtěte do článku a nechte se inspirovat.
Období 21. století je charakteristické tím, že stále více cestujeme a přespáváme mimo své domovy. Ať jsou důvodem pro cestování služební povinnosti či odpočinek, vždy máme určité představy, jak ten náš penzión, hotýlek či hotel má vypadat.
Vycházím-li ze svých zkušeností, tak pokud jedu na služební cestu, chci bezpečně zaparkovat auto, dojít na recepci, kde mě uvítá příjemná obsluha, ubytuji se, dám si sprchu, následně si sednu do restaurace, kde se dobře najím. Na pokoji použiji místní Wi-fi, abych si vyřídila e-maily. A samozřejmě se těším, jak se dobře vyspím. Očekávám tedy kvalitní postel. Jedu-li na více dnů, beru s sebou plavky a vybírám ubytování, kde je rovněž wellness. Více než exteriér místa, kde bydlím, mě zajímá interiér a samozřejmě personál. A podobně, jak jsem zjistila, to je u dalších hostů.
Zkrátka interiér má zásadní vliv na to, zda se na místo znovu rádi vrátíme či ho doporučíme dalším. A to je v zásadě pro majitele objektů to nejdůležitější.
Jak tedy všechny tyto „požadavky klientů” co nejlépe zvládnout, jsem se zeptala Ing. Martina Hradce, zakladatele společnosti KEEPLINE s.r.o., která se navrhováním nových a rekonstrukcemi starých interiérů již několik let zabývá.
Zkuste prosím poradit majitelům hotelů, hotýlků či penziónů, když už se rozhodli pro rekonstrukci interiéru, jak mají nejlépe začít?
Každý, kdo někdy přestavoval nebo stavěl sám a bez podpory odborníků, mi dá určitě za pravdu, že podruhé už by se do stejné jámy lvové nikdy nepustil. Množství informací, ve kterých je potřeba se zorientovat, je opravdu nepočítaně. Ať už jde o technickou znalost, cenu, umět si pohlídat kvalitu odvedené práce či mít rozhled v možnostech nabízených trhem. Časová náročnost a cena za realizaci rekonstrukce je nepřímo úměrná znalostem a odbornosti člověka, který na ni dohlíží. Čím menší znalost problematiky, tím vyšší náklady ve finále z peněženky vydáme. Nejkratší cesta k cíli je svěřit se profesionální firmě.
Proč využít služeb bytového architekta a designéra? Jaké výhody to s sebou nese?
Jak jsem již předestřel, profesionální služba designéra či architekta – přestože něco stojí – ve svém důsledku dokáže ušetřit náklady. Již ve fázi návrhu je totiž potřeba myslet i na to, jaké budou možnosti převedení designérových nápadů do praxe, co všechno bude obnášet realizace finálního projektu po technické stránce. Často se stává, že pěkný a na první pohled dokonalý návrh s sebou vzápětí během rekonstrukce přinese nespočet komplikací, kterým se ve většině případů dalo předejít už ve fázi návrhu. Proto také designéři v KEEPLINE už nad návrhem úzce spolupracují se stavebními inženýry a projektovými manažery, aby vizualizace předložené klientovi měly už i své opodstatnění po praktické stránce věci.
U návrhů hotelových interiérů klademe důraz na odolnost materiálů, jejich snadnou údržbu a návratnost investice do realizovaného interiéru. Díky skloubení zásad bytového a komerčního designu pak naše hotelové interiéry zajišťují hostům maximální pohodlí a potřebný komfort.
Jak probíhá návrh interiéru a následná spolupráce architekta s investorem ve vaší firmě?
S našimi klienty se scházíme přímo v daném prostoru, kde probereme klientovu představu a potřeby. Prostor si zaměříme a následně digitalizujeme všechny nezbytné podklady. Poté nejprve přicházíme s návrhem 2D dispozičního řešení prostoru, na kterém je potřeba se s klientem shodnout. Na dispozici prostoru navazuje 3D vizualizace interiéru, ve které již klient vidí styl, barevnost, vzory a konkrétní vybavení. V poslední fázi se specifikují typové zařizovací prvky, zpracovávají se technické podklady pro případnou rekonstrukci a schematické výkresy pro atypické prvky zařízení.
Celý proces je oboustranná diskuze designéra s klientem, kdy klient nám předloží své potřeby a představy a naším cílem je vždy najít jejich ideální uplatnění v daném interiéru.
Vidí klient nejdříve 3D vizualizaci a má možnost do ní zasahovat?
Klient vidí nejprve 2D dispozici prostoru, na které si ujasníme rozložení interiéru a jeho vybavení. Po jejím schválení se teprve připraví 3D vizualizace, do které je rovněž možné zasáhnout ze strany klienta. Nicméně vzhledem ke krokům předcházejícím 3D vizualizaci, na kterých se s klientem vždy musíme dohodnout, než jdeme dále, dochází k výrazným změnám jen málokdy.
Pro představu investora, z čeho se běžně odvíjí cena za architektonický návrh?
V naší branži je běžné oceňování projektů z tabulek k tomu určených, případně procentem z odhadované ceny realizace nebo cenou za m2 řešené plochy. My v KEEPLINE jsme si vytvořili vlastní systém oceňování projektů, který má přímou závislost na funkci daného prostoru. Tím dosahujeme spravedlivé odměny za naši práci, protože investor není nucen vynakládat prostředky za designérsky nedotčenou plochu, ani není „trestán” za výši své investice.
Námi zvolená cenová politika zároveň umožňuje upravit množství a hloubku výstupů pro každý řešený prostor zvlášť a tím dokážeme celkovou cenu snadno zoptimalizovat.
Dnešní zákazníci často požadují realizaci rekonstrukce od A do Z, tedy od prvotního sezení s klientem a návrh interiéru v 3D vizualizaci až po předání hotového díla, které je připraveno pro přivítání nových návštěvníků. Umí vaše firma takovému požadavku vyhovět?
KEEPLINE nejen že umí takovému požadavku vyhovět, ale kompletní rekonstrukce, tj. od návrhu až po realizaci, je to, na co se specializujeme. V dnešní době, kdy na trhu existuje nepřeberné množství hráčů v každém odvětví, chceme svým klientům usnadnit výběr, rozhodování a především kontrolu nad dobře odvedenou kvalitní prací jednotlivých dílčích dodavatelů. Díky zkušenostem a dlouhodobým vztahům s tuzemskými i zahraničními dodavateli vyjednáváme našim zákazníkům nadstandardní podmínky. A jako obrovskou výhodu pro klienta vnímám i to, že díky svěření realizace do našich rukou, má klient následně i všechny záruky u KEEPLINE.
Jak přesně dokážete odhadnout cenu za samotnou realizaci (tzn. za stavební práce, materiál, vybavení ...) a dobu realizace?
Na základě několikaleté práce a každodennímu jednání s dodavateli a zákazníky jsme dokázali vypozorovat u všech zúčastněných stran jejich možnosti, vždy prověřujeme s dodavateli dodací lhůty předem a klientům nenabízíme nereálné termíny. I když klienti neradi slyší, že během práce může dojít k neočekávanému zdržení, i s takovou možností počítáme a vždy předem klientům vysvětlujeme časovou náročnost. Ze znalosti procesů na straně dodavatelů a překvapení, která mohou nastat, když kopnete do zdi, nelze u časových odhadů než počítat se vším.
A na závěr? Jaké je motto Vaší firmy?
Interiér se má přizpůsobovat lidem, a ne naopak. Kvalitně realizovaný interiér v podání KEEPLINE snoubí vždy užitnou hodnotu, snadnou údržbu, estetiku a inovace.
KEEPLINE očima investora
Za společností KEEPLINE s.r.o. stojí již pěkná řádka návrhů a realizací. Jednou z nich je také rekonstrukce interiérů sídla firmy U&WE Advertising, spol. s r.o., kde jsme měli možnost mluvit s panem Davidem Bucháčkem, jednatelem firmy. O spolupráci s KEEPLINE řekl: „Především ji hodnotím jako firmu se skvělým osobním přístupem. V businessu se pohybujeme s kolegou již mnoho let a víme, že se chyby při práci dělají. Důležité však je, jak jsme schopni se k nim postavit a s nimi se vypořádat. U firmy KEEPLINE se chyb objevilo minimum a když už chyba nastala, tak se k ní vždy lidé z firmy postavili čelem a jali se ji bez odkladů řešit. Další a velmi důležitou věcí, kterou KEEPLINE nabízí, je komplexnost služeb. Zkrátka navrhne vám nejen krásný, originální a funkční prostor, ale zajistí stavební práce, dodání nábytku, dekorací. Vy stojíte na jedné straně jako investor, KEEPLINE na druhé jako dodavatel. Další mezičlánky už vás nemusí zajímat. Tím šetříte čas, peníze a samozřejmě také své nervy s různými tzv. odborníky. Celá rekonstrukce probíhala rychle. A v konečné fázi cena × výkon × kvalita × dodržení termínu byly vyvážené.”
Více se o firmě dozvíte na stránkách www.keepline.cz.