Parkovací dům před Městskou nemocnicí v Ostravě je hotový
Se vzrůstajícím počtem automobilů, ale též motocyklů, kol a koloběžek, je zvlášť ve větších městech potřeba stále více parkovacích míst. Často pouhá plocha nestačí a je nutné stavět na původním parkovišti do hloubky a zejména do výšky. Stejně tak je tomu i v Ostravě, kde se výstavba nových parkovacích domů váže logicky na potřeby v dané lokalitě. V našem případě sousední Městské nemocnice, kde zanedlouho budou dané prostory využívat pacienti a lékařský personál.
Objekt o šesti podlažích, tři podzemní a tři nadzemní, postavila společnost Geosan Group. Výstavba začala v září 2021 a s jejím dokončením a uvedením do provozu se počítá v polovině června 2024. Z dřívějších 110 parkovacích plošných stání je kapacita navýšena na 465 míst pro osobní auta, z toho 27 pro imobilní a šest míst pro dobíjení elektromobilů ve 2. NP a 54 míst pro kola. Kromě toho bude v prvním nadpodlaží (přízemí) lékárna a další čtyři obchodní prostory včetně sociálního zařízení. Celková užitná plocha domu je 17 720,5 m2.
Montovaný železobetonový skelet má nekrytou plochou střechu určenou též pro parkování automobilů. Z pohledu ze země se jeví jako zelená, ale to jen klamou viditelné truhlíky a květináče, rozestavěné po obvodu atiky. I když je za dveřmi léto, nabízí se otázka, jestli si obsluha parkovacího domu poradí v zimě s nečekaným přívalem sněhu. I když poslední vrstva střechy je zdrsnělá, musíme věřit, že vozidla se při šikmém vjezdu a sjezdu nezmění, ergo kladívko, v sáně. Vstup do objektu bude zajištěn po načtení parkovacího lístku.
V Poděbradech pod nadjezdem začnou stavět nové parkoviště pro téměř 70 aut
Poděbrady (Nymbursko) 22. května (ČTK) - Poděbrady začnou v červnu s budováním parkoviště pro 69 aut pod nadjezdem poblíž vlakového nádraží. Radní města minulý týden schválili…
K samotnému průběhu stavby se nám vyjádřil Ing. Radek Malohlava, vedoucí projektového týmu Geosan Group, a. s., Závod pozemních staveb Ostrava. Z jeho poznatků jsme vybrali. Prvních tři čtvrtě roku jsme se zabývali výkopy stavební jámy do hloubky čtrnácti a půl až patnácti metrů. Z toho dvě třetiny byly pod hladinou spodní vody. Dále proběhly hydroizolace systémem Sika, kompaktních Sika fólií, která se při betonáži spojila s monolitickou konstrukcí. Po té byla položena základová deska tloušťky sedmdesát pět centimetrů z železobetonu.
Téma: Dopravní stavby
Následovala, po dobu sedmi měsíců, výstavba monolitu, celkem šest pater. Realizace střešního pláště byla provedena z asfaltových pásů, na nich je vybetonovaná pojízdná deska tloušťky devatenáct centimetrů. Všechny povrchy jsou na polyuretanových stěrkách. Obvodový plášť prvního podlaží je sloupkopříčková prosklená fasáda, nadzemní podlaží jsou lemovány ocelovými cortenovými plechy, s ocelovými plechy na nárožích. Tyto plechy jsou z povrchové části rezavé, což je architektonický záměr i připomínka, že Ostrava byla vždy průmyslová. I Dolní oblast Vítkovic je celá rezavá. Některým lidem se to nemusí líbit, ale je to, chtě nechtě, typický prvek pro Ostravu.