Rekonstrukce haly na opravu vlaků v Olomouci si vyžádá 400 milionů korun
Olomouc 27. března (ČTK) - České dráhy (ČD) investují 400 milionů korun do rekonstrukce opravárenské haly v sousedství lokomotivního depa v Olomouci, ve které budou technici provádět servis vlakových souprav RegioPanter. Zakázku na rekonstrukci haly získala ve výběrovém řízení firma OHLA ŽS. Stavba začala dnes a má skončit příští rok v červnu. Na rekonstrukci haly naváže v areálu depa vybudování nového údržbářského areálu za více než 1,5 miliardy korun. Novinářům to dnes řekl generální ředitel Českých drah (ČD) Michal Krapinec. ČD loni v Olomouckém kraji nasadily poslední z 27 moderních vlakových jednotek RegioPanter druhé generace, provozují tam i tři soupravy první generace.
Rekonstrukce opravárenské haly B je podle Krapince jednou z největších investic v údržbové základně ČD. "Jen v loňském roce ČD předaly cestujícím napříč celou republikou do užívání celkem 114 nových regionálních vlaků. V Olomouckém kraji byly na elektrizované tratě nasazeny nejnovější vlaky RegioPanter druhé generace, které v součtu přinesly více než 7000 nových sedaček. S obměnou vozidel musí jít ruku v ruce i modernizace naší údržbové základny, která je klíčová pro kvalitní a bezproblémový provoz na železnici," uvedl.
Opravárenská hala B je nyní propojena s vedlejší halou A, při rekonstrukce budou oba prostory odděleny příčkou. Hala B bude prodloužena z 85 metrů na 123 metrů, aby se do ní vešly soupravy RegioPanter dlouhé téměř 80 metrů. "Nové vlaky mají zcela jiné požadavky na servis a údržbu. Jsou nabité technologiemi a elektronikou, která vyžaduje odpovídající údržbu a diagnostiku. Hala B bude všechny tyto požadavky po rekonstrukci splňovat. V olomouckém depu je tato stavba jen začátek, poté bude následovat vybudování nového komplexního areálu pro údržbu a úklid vlaků za více než jednu a půl miliardy korun," řekl místopředseda představenstva ČD a náměstek pro servis Michal Kraus.

Opravy budovy vlakového nádraží v Táboře začnou v létě,hotovo má být v roce 2027
Tábor 24. března (ČTK) - Správa železnic (SŽ) vyhlásila výběrové řízení na rekonstrukci budovy vlakového nádraží v Táboře. Některé objekty zbourá, vybuduje novou odbavovací halu,…
Mezi nové vybavení servisní haly bude patřit mostový jeřáb o nosnosti 12,5 tuny, který pokryje celou její délku a umožní přemísťovat i těžké a objemné komponenty umístěné na střeše nízkopodlažních vozidel, jako jsou například klimatizační jednotky či sběrače. V hale budou instalovány pevné i mobilní prohlížecí lávky. Díky prodloužení trakčního vedení na příjezdových kolejích se zrychlí manipulace s elektrickými jednotkami. Hala bude zateplena a vybavena novými průmyslovými podlahami a vytápěním. Vybudováno bude i dílenské a sociální vybavení.
Téma: Železniční stavby
Po dokončení této přestavby bude modernizace v olomouckém depu pokračovat výstavbou areálu technicko-hygienické údržby. Jeho součástí bude i nová tříkolejná hala dlouhá 150 metrů a ekologická myčka železničních vozidel. Rekonstrukce haly B a její prodloužení je podle Krause podmínkou pro vybudování tohoto areálu, aby v době jeho stavby mohla být zajištěna údržba vlakových souprav.