Ilustrační foto

Montáž obřích nosníků na mostě nové D1 u Přerova omezí v sobotu dopravu

Přerov 30. ledna (ČTK) - Montáž nosníků o hmotnosti až 60 tun na budovaném přemostění dálnice D1 omezí v sobotu dopravu na tahu z Přerova do Říkovic. Od 07:00 do 17:00 zde bude doprava řízena kyvadlově, informovala ČTK mluvčí přerovské radnice Lenka Chalupová. Tah využívají řidiči pro příjezd k dálnici D1, která zatím končí nedaleko Říkovic. Most klenoucí se nad tímto tahem je součástí budovaného chybějícího úseku dálnice.

"V rámci probíhajících stavebních prací souvisejících s osazením nosníků na mostě, který tvoří přemostění dálnice D1, budou dopravu řídit pracovníci stavby kyvadlově. Řidiči proto musejí počítat s mírným časovým zpožděním," uvedl náměstek přerovského primátora Tomáš Navrátil (ANO). Dělníci budou v místě montovat prefabrikované nosníky mostovky vyrobené v Tovačově, které budou přivezeny na nákladních autech a montovány pomocí jeřábu o nosnosti 500 tun. "Samotné nosníky budou o hmotnosti pohybující se od 40 do 60 tun," doplnil stavbyvedoucí Jakub Vymazal.

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic doporučují motoristům, aby pokud možno místo omezeného úseku využívali silnice II/436 a III/4348 v úseku Přerov-Bochoř-Vlkoš-Říkovice nebo směr Přerov-Horní Moštěnice-Přestavlky-Říkovice.

Na dostavbu dálnice D1 čeká Přerov desítky let. Poslední, zhruba desetikilometrový úsek D1 Říkovice - Přerov, který tvoří obchvat města, by měl být otevřen letos v prosinci. Dokončení dálnice přinese městu zásadní změny. Přerov se především zbaví tranzitní nákladní dopravy, která dlouhodobě zatěžuje centrum města. "Odklon dopravy významně přispěje ke zlepšení kvality ovzduší a snížení hlukové zátěže v obytných částech. Díky lepší dopravní dostupnosti se také nepochybně zvýší atraktivita města pro investory, což podpoří ekonomický rozvoj celého regionu," dodal náměstek Navrátil.

Stavba dálnice D1 začala v lednu 2023 a bude stát téměř sedm miliard korun. Díky tříměsíčnímu předstihu by měla skončit v závěru letošního roku, na rychlejším dokončení stavby tohoto posledního úseku D1 se dohodlo ŘSD se stavební firmou Strabag, která dálnici staví. Desetikilometrový úsek D1 je posledním, který chybí k tomu, aby byl dálniční tah z Prahy přes Brno do Ostravy a na polské hranice kompletní. Nyní dálnice končí na kraji Přerova.

Autor: ČTK
Foto: The Gallery, zdroj: Shutterstock